terug in senegambia - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu terug in senegambia - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu

terug in senegambia

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg ria en monique

18 Oktober 2012 | Nederland, Sneek

we zijn weer terug uit de bush na een tocht van 6 uur in de taxi, 2 uur op de ferry en dan nog half uur in een andere taxi. Het was heerlijk om te kunnen douchen na 3 dagen en weer op een toilet te kunnen plassen die ook nog doorspoelt. Ik (Monique) zit nu dus onder de vlooienbeten die ws in het bed van ons laatste logeeradres zaten.
Vandaag lekker lui geweest, op het strand gelegen en patat gegeten. Na 3 dagen geitenvlees was dit werkelijk een delicatesse. We kunne jullie het geitenvlees trouwens afraden, een en al botten en spieren. Niet weg te krijgen!!! We hebben ook lekker afrikaans eten gehad hoor, domoda is erg lekker. Het is rijst met vlees in pindasaus.
Het was een hele belevenis daar in Bassee en de reis daarheen. De armoede is ongelofelijk maar de mensen zijn erg tevreden en blij.
Volgende week is het tabascifeest, het offerfeest van de moslims en iedereen hier heeft een schaap gekocht om straks op te eten. Ze lijken meer op een geit met grote horens en ze hebben ontzettend grote ballen.
Nou schijnt het dat die ballen erg lekker smaken. Ria wil het graag proberen maar ik ga me er niet aan wagen.
We moeten stoppen want de stroom kan elk moment uitvallen is ons net verteld. Morgen gaan we wat fotoos op de site zetten als het lukt.
Groetjes

  • 19 Oktober 2012 - 00:11

    Susan:

    Hallo dames,
    Leuk om te horen over jullie ervaringen in de bush ,lijkt me geweldig.Ben benieuwd waar jullie nu terecht komen ws in bijjlo. Ik heb vanavoind in een visretaurant snoerkbaars gegeten heel wat anders dan geiteballen Ria, waar goed je kan het proberen misschien is het een delicatesse. ik hoor het graag van je.
    Chicken jassa is oo heel,lekker. Inderdaad tobassci schijnt een hele belevenis te zijn maar ik had er niks mee al die geiten die stonden te wachten op een liefhebbende koper. hier is ales ok. lekker herfstweer met zon. nu ik jullie verhalen lees, kijk ik uit naar 19 nov. wanneer ik ga en de bush lijkt me me wel wat.
    Ben benieuwd of julie of zelf nog wat kunnen doen.
    groet van Susan.

  • 19 Oktober 2012 - 20:22

    Rommy:

    Hey Monique & Ria,

    Nu weer even van het goede leven genieten in de stad!
    Heerlijk om wat van jullie te lezen, veel herkenning.
    Geniet van wat er nog allemaal op jullie afkomt.

    X Rommy

  • 20 Oktober 2012 - 16:25

    Thea En Agnes:

    Moeten jullie niet werken??????????????

    Veel plezier en wij werken wel!!!!!!!!!!!!!!

  • 20 Oktober 2012 - 20:09

    Margret:

    Hoi hoi

    Dat is balen al die vlooienbeten maar het kan altijd erger moet je maar denken.
    Weer een ervaring rijker?
    Was Amadou nog blij dat hij de tel krijgt want volgens mij vind hij het nog de gewoonste zaak van de wereld hem kennende.
    Hier is het erg rustig, Veel plezier en groetjes aan iedereen.

    Groetjes
    Margret

  • 20 Oktober 2012 - 20:09

    Margret:

    Hoi hoi

    Dat is balen al die vlooienbeten maar het kan altijd erger moet je maar denken.
    Weer een ervaring rijker?
    Was Amadou nog blij dat hij de tel krijgt want volgens mij vind hij het nog de gewoonste zaak van de wereld hem kennende.
    Hier is het erg rustig, Veel plezier en groetjes aan iedereen.

    Groetjes
    Margret

  • 21 Oktober 2012 - 13:18

    Ria En Monique :

    We volgen je, maar jullie moeten denken we wel ergens bij een WiFi kunnen komen en er dan ook nog op kunnen. Gelukkig vlooienbeten en niet van een wilde dier.

    Wilma en Bram Milhous

  • 21 Oktober 2012 - 18:50

    Roelof En Anika :

    Hey hallo,

    Leuk om te horen dat jullie heelhuids uit de boes boes zijn gekomen. Het klinkt allemaal erg indrukwekkend en fijn dat jullie lokale gebruiken mee mogen maken, al vraag ik mij wel af of de ballen de leukste gewoontes zijn. We hopen nog veel mooie verslagen te lezen en veel plezier op jullie avontuur.

    Groetjes,

    Anika en Roelof

  • 21 Oktober 2012 - 19:13

    Merel:

    Hoi Monique,
    Atze heeft me gister jullie weblog adres gegeven en samen hebben we jullie reisverhalen tot nu toe gelezen. Klinkt als een flink avontuur. Alleen het eten is dan wel weer een beetje een cultuurschok. Ik zou die ballen ook hebben laten liggen hoor!
    Met wat acrobatische stunts kan ik je foto's ook bekijken, al ben ik benieuwd naar meer! En al wildlife gezien?!
    Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende blog!
    x Merel

  • 21 Oktober 2012 - 21:23

    Marieke En Marc:

    Hoi mam,

    Eindelijk je verslagen gelezen, net terug van de conventie met de kids en Marc van een weekend zeilen.
    De verbinding is daar dus toch niet zo dat je lange verhalen kunt schrijven door de slechte verbinding.
    In indonesie had ik dat ook, daar schreef ik alles al in 'word' eerder zodat ik alleen maar hoefde te copy-pasten..wellicht een idee?

    mooi dat jullie het naar jullie zin hebben, dat feest zal ook wel indrukwekkend worden en waarschijnlijk kan je kiezen tussen de uitnodigingen, want hier bij willen ze wel een buitenlandse gast hebben toch?

    we hopen snel wat van je/jullie te horen via de site, kunnen we ook bellen of kan dat niet???

    Liefs Marc, Marieke, Naut en Zoey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sneek

ria en monique

Op 8 oktober vertrekken we naar Gambia. Vier hele weken gaan we genieten van de zon, het strand en de mensen om ons heen. Het is de bedoeling dat we ook nog gaan werken in het Bijilo medical centre in Bijilo. Bijilo ligt vlakbij het toeristisch gebied Senegambia en vlakbij het apenpark.We weten nog niet in welk appartement we komen, dat is vanuit Gambia voor ons geregeld.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 4053

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 05 November 2012

werken in gambia

Landen bezocht: