tabasci - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu tabasci - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu

tabasci

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg ria en monique

27 Oktober 2012 | Nederland, Sneek

wat een feest gister, het offerfeest van de moslims. Om 8 uur al uit bed en om 9 uur richting moskee. Alle moslims zagen er prachtig uit, de meeste hadden nieuwe kleren en schoenen. Ook de kinderen waren echt heel mooi.We verwachtte dat het lang zou duren maar al met al gingen de meeste na een kwartier al weg. Wij waren uitgenodigd bij vrienden en mochten de slachting van het schaap bijwonen, niet dat we daar blij mee waren!1
Toch heb ik het meeste gezien en ook foto's gemaakt terwijl Ria zich onder de boom schuil hield. Na het zien vann de slachting en het bereiden er van, was ik op slag vegetarier. Ria durfde het aan en heeft van de ballen geproefd!! Ze smaakte naar kippevel. Ook de darmen werden schoon gespoeld en gebakken, we hebben ons hier ook maar niet aan gewaagd.
's Avonds kwamen alle kinderen langs in de compounds om snoep te halen, een beetje zoals sint maarten bij ons.Alweer in de prachtigste kleren en alle meisjes, zelfs de kleinste, op hakjes.

Vandaag maar weer eens naar het strand geweest, waaide hard, moregen schijnt het flink te stormen maar dat zullen we nog wel zien. Ons plan is om naar de krokodillen opvang te gaan. Dat horen jullie nog.

Groetjes

• 27 Oktober 2012 - 20:26

Ria En Monique :

Hallo, ik las je bericht waarschijnlijk terwijl je het schreef, er kwam steeds een stukje bij. Mooie verhalen hoor, echt boeiend. En ik dacht nog wel dat jullie daar heen gingen om te werken?! Geniet nog maar van de warmte, hier komen allemaal koude klodders naar beneden.
    En...eh pas was op bij die opvang daar...die zal wat anders zijn dan in Pieterburen.
    Groetjes, Rob

• 28 Oktober 2012 - 10:49

Monique Stornebrink:

Hallo ria en monique,
    Wij zitten hier al fijn in de nachtvorst. Het zal wennen zijn als jullie straks terug zijn. Kijk er naar uit.Voorzichtig bij de krokodillen. Die bruine benen moeten wel heel blijven. groetjes monique s.

• 28 Oktober 2012 - 12:55

Susan:

Hi Ria en Monique,
    Ik dacht ook dat jullie daar gingen werken, ik lees alleen maar dat jullie heel veel zien en lekker eten!!!
    Ik kan me voorstellen dat monique nu anti vlees is.En die ballen niet te geloven, dat je je daar aan gewaagd hebt Ria, het idee alleen al. Ben benieuwd naar jullie avontuur met de krokodillen. Krokodillen ogen en ballen schijnen ook erg lekker te zijn!!!! Dus Ria.
    Ben je al wezen fietsen? Is ook leuk. Hier is alles ok. allen bibberbibber en 's morgens ruiten krabben. Groetjes Susan.

• 29 Oktober 2012 - 12:51

Barend En Hanneke:

Hoi Ria en Monique,

Geweldig de levendige verslagen van jullie reis.
    Teelballen, krokodillen en besprongen door de apen
    zoals onze moeder al zei: Al heeft een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
    Nog een fijne tijd en heelhuids weer terug!

liefs Hanneke ( en natuurlijk ook van Barend )

• 29 Oktober 2012 - 19:06

Guy:

Wat een beesten(boel)! Het lijkt me alsof jullie je niet vervelen. Leuk om telkens weer een nieuw hoofdstuk van "Ria en Monique in Afrika" te lezen.
    Groeten vanuit Sneek, weet je wel, dat stadje in het verre noorden, achter de bergen en de woestijn, waar altijd een mysterieuze natte regensluier hangt en de beruchte Piet P. vertelt dat er misschien in het weekend wel eens straaltje zon wil schijnen. Oant moan, of zoiets.

• 30 Oktober 2012 - 14:08

Julianne:

Mama, je hebt ballen! (gegeten)
    Doen jullie voorzichtig bij de krokodillen? Enge beesten zijn het.
    Naut is tegenwoordig weer een leeuw, dus ik kan me een klein beetje voorstellen van jullie omgeving daar ;) Blijf veilig in de storm.

Liefs Juul

Verslag uit: Nederland, Sneek

ria en monique

Op 8 oktober vertrekken we naar Gambia. Vier hele weken gaan we genieten van de zon, het strand en de mensen om ons heen. Het is de bedoeling dat we ook nog gaan werken in het Bijilo medical centre in Bijilo. Bijilo ligt vlakbij het toeristisch gebied Senegambia en vlakbij het apenpark.We weten nog niet in welk appartement we komen, dat is vanuit Gambia voor ons geregeld.

Actief sinds 27 Sept. 2012