pijlstaartrog - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu pijlstaartrog - Reisverslag uit Sneek, Nederland van ria en monique - WaarBenJij.nu

pijlstaartrog

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg ria en monique

24 Oktober 2012 | Nederland, Sneek

Eergister waren we op het strand en kwam er een kleine pijlstaartrog aangespoeld. Dit vonden we al prachtig, maar gister werd een hele echte dierendag. Op weg naar het apenbos kwamen we een varaan tegen, helaas was hij te snel om er een foto van te maken. In het apenbos werd Ria besprongen door de apen, zij had de nootjes, en ik gelukkig niet. Nooit geweten dat apen zo kunnen stinken!! Na onze tocht door het bos werd het tijd voor een koele duik in de zee. Hoewel, zo koud is de zee nu ook weer niet. Op het strand waren een paar gambianen bij de vloedlijn bezig. Het leek wel alsof ze in iets aan het snijden waren en nieuwsgierig als we zijn, gingen we erop af. Het bleek dat ze een hele grote pijlstaartrog in porties aan het verdelen waren. Volgens ons had hij een doorsnede tussen de 75 cm en een meter. Hij was ook komen aanspoelen. De gambiaan die aan het slachten was, bleek onze buurman en hij nodigde ons uit om 's avonds te komen eten.
De vis was eerst op de barbeque gelegd en daarna verwerkt in een heerlijke saus. We kunnen het iedereen aanraden!! Zal wel moeilijk worden om dit in Nederland te proberen.
We hebben ook nog mooie foto's gemaakt van een gier die zich te goed deed aan een visje. Hij liet ons erg dichtbij komen.
Vandaag zijn we weer in het ziekenhuis van dr. Musa geweest om verslag uit te brengen van onze reis naar Bakadatjie en verdere plannen gemaakt. Daar ook 2 nederlanders ontmoet die een paar dagen in een kraamkliniek hadden geholpen en nu dr. Musa gaan helpen met inwerken van de plaatselijke laboranten van de radiologie. De nieuwe apparatuur is net binnen en volgens dr. Musa is alle apparatuur met meer dan 3 knoppen erg moeilijk om aan te leren.
Dit was het weer even, we gaan proberen om foto's op het net te zetten. Dus als jullie niks zien dan is het dus niet gelukt.
P.S wij proberen al een paar dagen naar nederland te bellen maar dat lukt niet. Dus voor wie het nodig heeft 0020654365989.
Groetjes

• 25 Oktober 2012 - 08:57

Paulus En Karlijn:

Zo Zo mooie verhalen,
    Roggen en teelballen, jullie krijgen ook nog goed te eten.
    Fijn te horen dat jullie veel wilde beesten van dichtbij meemaken, ookal zijn ze soms verstopt in het gras.
    Wij zijn benieuwd naar de plaatjes.
    Succes in het ziekenhuis, tot snel,

Karlijn en Paulus

• 25 Oktober 2012 - 16:42

Susan:

Dag meisjes,
    Weer mooie verhalen Jullie beleven heel wat, fantastisch.
    Ik heb ook geprobeerd naar een familie in serekunda te bellen, maar ik hoor alleen maar een krakerige stem, niet te verstaan. Ben benieuwd of de kleertjes al een bestemming hebben, ik denk van wel.
    Al die schapen vond ik ook verschrikkelijk om te zien, morgen liggen ze in de pan. Hier vliegen de bladeren van de boom en koud, ik verlang naar de warmte.
    Ben weer benieuwd naar het volgende bericht.
    Jammer van het fototoestel, ria of monique. Ik heb het telefoonnummer gezien, maar het toegangsnummer voor gambia is 00220, er staat nu 0020 etc.
    Tot een volgende keer, en weer veel plezier en lekker eten, wie weet staat er nog eens aap of krokodil op het menu.

Susan.

• 25 Oktober 2012 - 20:57

Rommy:

Haha! Jij laat ook altijd de ander de 'nootjes' uit het vuur halen hè Monique ;-)

• 26 Oktober 2012 - 12:10

Wesley Marieke:

Hallo,

Jullie vermaken jullie opperbest hebben we wel in de gaten en beleven veel!
    Nog veel succes daar in het ziekenhuis en lekker eten van de specialiteiten daar :)

Liefs Wesley Marieke en Wess

Verslag uit: Nederland, Sneek

ria en monique

Op 8 oktober vertrekken we naar Gambia. Vier hele weken gaan we genieten van de zon, het strand en de mensen om ons heen. Het is de bedoeling dat we ook nog gaan werken in het Bijilo medical centre in Bijilo. Bijilo ligt vlakbij het toeristisch gebied Senegambia en vlakbij het apenpark.We weten nog niet in welk appartement we komen, dat is vanuit Gambia voor ons geregeld.

Actief sinds 27 Sept. 2012